‘Waaier fan ’t jaar’ 2015 toegekend aan Jan K. de Groot

3 januari 2016 11:00

Naast het optreden van de cabaretgroep ‘de klaine Bildtse Kemedy’ is er vanaf dit jaar op de Nieuwjaarsreceptie een nieuwe traditie bijgekomen: de ‘Waaier fan ’t jaar’.

De activiteitencommissie heeft een wisselprijs in het leven geroepen die ieder jaar op de eerste dag van het jaar toegekend wordt aan een vrijwilliger van de voetbal- of kaatsvereniging.

Nietsvermoedend stond Jan de Groot op het podium op zijn beurt te wachten. Net was hem medegedeeld dat Paul Feenstra van de activiteitencommissie om kwart over vijf een kort praatje wilde houden. Jan op zijn beurt wilde samen met Tjepco Vrieswijk om 17.15 uur een grap uithalen met de mede-kemidiant Frank van Loon. Maar hij moest dus nog even wachten op Paul. Dus bleef hij maar even op het podium wachten.

En Paul maakte er een mooie toespraak van. Daarin legde hij uit hoe men op het idee was gekomen om deze prijs in het leven te roepen. Vervolgens riep hij Margot Bosma naar voren om de ‘Waaier fan ’t jaar’ van het jaar 2015 bekend te maken.

Jan werd daarna volledig overrompeld toen bleek dat hij ‘De Waaier fan ’t jaar’ was geworden. Het podium hoefde hij dus niet meer op, maar hij ging het podium af met de wisselprijs en medaille.

Wat doet Jan zoal voor de club? Sinds 1998 is hij bestuurslid en vanaf het begin van de website webredacteur. Daarnaast is Jan leider van het eerste elftal en maakt hij deel uit van de cabaretgroep ‘de klaine Bildtse Kemedy’. Hiervan is hij ook de tekstschrijver.

Naschrift Jan:
Hierbij wil ik nogmaals de activiteitencommissie bedanken voor het aan mij toekennen van de titel ‘Waaier fan ’t jaar’. Ik ben er zeer blij mee. Dit draagt er sterk aan bij dat ik me het nieuwe jaar weer op volle kracht inzet voor de club.