Klien Sjiet (103): Dirk Jan Keizer stopt, BSF, schemerlampen en oproep aan Vrouwen 35+

7 februari 2016 21:00

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 5.

Stof (1)
Op vrijdag staat er nog niets op Dokument1. Er hebben namelijk geen opvallende zaken mij bereikt. Meestal kom ik minstens één ochtend buurten in de kantine en doe daar altijd wel stof op voor de column. Maar door ziekte op het werk, ben ik geen enkele ochtend vrij en werk ik mij een slag in de rondte. Gelukkig ben ik zo linig as ’n laken en werd ik vroeger ‘de man van elastiek’ genoemd. Maar voordat we afdwalen: nog geen onderwerpen derhalve. En zelf vind ik het groot nieuws dat Maurice White, de frontman van de popband ‘Earth, Wind & Fire’ is overleden, maar met mij is er maar een handvol die hierin is geïnteresseerd. Bovendien heeft de band immers nooit in ‘De Waaie’ opgetreden. De hoop is nu gevestigd op het weekend. Maar goed, één stukje is er dus al….

Stof (2)
Maar wat schreef je zonet? Ben je de gehele week niet op het sportpark geweest? Inderdaad, dat komt niet vaak voor. Meestal ben ik doordeweeks wel even in ‘De Waaie’ te vinden, maar nu wordt vrijdagavond de eerste keer deze week. Maar ook daar loopt het niet storm wat betreft stof voor de column. Ja, er wordt gediscussieerd of Beriberi hetzelfde is als scheurbuik en ik kom er achter dat Jesper de Groot eind vorig jaar zijn rijbewijs heeft gehaald.

Dirk Jan stopt
Dus helemaal geen nieuws? Ho, dat is niet waar. Dirk Jan Keizer maakt aan de eerste selectie bekend dat hij na dit seizoen stopt als actief voetballer. Blessures hebben hem genoopt om deze beslissing te nemen. De laatste seizoenen teisteren blessures hem. Als F-pupil is Dirk Jan bij onze club begonnen. Als junior heeft hij voor FVC gespeeld, maar keerde daarna weer terug bij onze club. Hopelijk wordt Dirk Jan dit seizoen nog blessurevrij, zodat hij zijn loopbaan op een waardige manier kan afsluiten.

Bildts Songfestival
De 30ste editie van het ‘Bildts Songfestival’ vindt zaterdagavond plaats. Toegegeven: het is een ongebruikelijke datum; doorgaans wordt het festival namelijk in november gehouden. Ik durf wel te stellen dat ik de enige ben die na zaterdag alle edities heeft bijgewoond. Wat kinst wat, niet?  Opvallend is dat er geen pretacts onder de zestien deelnemers zijn. Ik kan me niet heugen wanneer dat voor de laatste keer was. Bovendien doet er niemand van onze voetbalclub mee. Ook dat is nog nooit eerder voorgekomen. Leuk te vermelden is wel dat de publieksprijs wordt toegekend aan een groepje dat hetzelfde nummer doet als de columnist met een aantal vrouwen tien jaar geleden: ‘The Rivers Of Babylon’ van Boney M.

Twee schemerlampjes
Het eerste reist zondag af naar Zwaagwesteinde. Deze club heeft een schitterende nieuwe accommodatie gekregen. Daar mogen ze met recht trots op zijn. En eindelijk is er eens een club waar puike gehaktballen te verkrijgen zijn. En het zou weer eens niet dat Jordy Miedema een prijs wint met het draaiend rad. Op nummer 769 wint hij de hoofdprijs: twee kleine schemerlampjes met daarop de tekst ‘Joy in the morning’. Wat een vreemde tekst, vinden jullie ook niet? En als er vanuit de pot allemaal zakjes snoep en chips door dezelfde Jordy worden gekocht, wordt het de hoogste tijd om de gezellige, maar door Jordy ontstane onrustige kantine te verlaten richting het rustieke Bildtse land.

Oproep aan Vrouwen 35+
In de eerste week van januari waren ze er nog, maar nadien wordt er niet meer getraind door de vrouwen van 35+waardoor ook de tafel in de kantine op vrijdagavond leeg blijft. Waar zijn jullie gebleven? Hierbij doe ik een oproep aan de speelsters om de voetbalschoenen weer eens aan te trekken, even lekker te trainen en natuurlijk daarna even gezellig na te zitten. Het eerste rondje krijgen jullie van mij.

Tot de volgende week.