Vrouwen 2 houdt 80 minuten stand tegen talenten VIOD

14 februari 2016 12:00

Onder winterse omstandigheden speelde vrouwen 2 een prima partij tegen de talenten van VIOD. Pas de laatste 10 minuten was VIOD echt sterker en maakten ze de 3-2.

Vrouwen 2 speelde zaterdag tegen VIOD 4, een team wat voor 80% bestond uit jong talent en dat betekende 90 minuten hard werken tegen deze beweeglijke speelsters.

Onze dames schrokken even van het begin van de wedstrijd want na 2 minuten stond het al 1-0 voor VIOD na een snelle counter. Deze schrik duurde niet lang want na 10 minuen werd wel duidelijk dat er ook veel kwaliteit in de eigen ploeg zit. Met een goede opbouw werden Jolanda, Jade en Lisa-Marije gezocht en kwamen we ook gevaarlijk dicht bij het doel van VIOD. Een hard schot van Lisa-Marije en een droge knal van Jade werden nog onschadelijk gemaakt door de goede keepster, maar in de 25e minuut was het Jolanda die de 1-1 binnen schoot en dat was ook verdiend.

Daisy keepte een puike partij en wist nog enkele gevaarlijke aanvallen van VIOD onschadelijk te maken.

Na de rust was het opnieuw VIOD wat snel op 2-1 kwam, maar onze dames bleven goed knokken en dat leverde in de 65e minuut een mooi doelpunt op van Lisa-marije.

Naarmate de wedstrijd vorderde vloeiden de krachten van onze dames weg en vooral de laatste 10 minuten was het prijsschieten voor VIOD. Keepster Daisy hield heel veel ballen tegen, maar kon niet voorkomen dat in de 82e minuut de 3-2 viel en dat was gezien de kansen ook wel terecht. Onze dames kunnen echter wel terugzien op een goede wedstrijd.

Dank aan Bindamee, Femke en Feline die namens de B meisjes meededen en de moeder van Daisy die zo dapper was om te grensrechteren.