St.-Anna E2 wordt zaalkampioen

22 februari 2016 22:45

Op zaterdag 20 februari jl. was in de ‘Roelengahal’ de laatste competitiedag van de jeugdfutsalwedstrijden voor de E2 van St.-Anna.

Eerder had de E2 al twee keer gespeeld in de Roelengahal en Harnehal. Met degelijk spel werden er zeventien punten gehaald, maar Ouwe Syl E1 ook. Als derde stond St.-Jacob E1 met dertien punten. Op voorhand zou het dus een spannende strijd worden tussen Ouwe Syl E1 en St.-Anna E2, al had St.-Jacob theoretisch ook nog kans op het kampioenschap.   Onderschatting was geen optie en winst op Ouwe Syl noodzakelijk. Met dien verstande trad St.-Anna E2 eerst aan tegen Dronrijp/Foarut E2. Deze stugge tegenstander maakt het St.-Anna erg moeilijk en beide teams kregen evenveel kansen. Geen enkele kans werd benut en de 0-0 eindstand was toch wel teleurstellend.

De tweede wedstrijd tegen Ouwe Syl en op voorhand de beslissende. St.-Anna kwam goed in het spel en er werd flink gestreden. De spanning was tot op de tribune merkbaar en de teams waren aan elkaar gewaagd. Kansen over en weer en St.-Anna was gelukkig met een ietwat verkeerd geraakt schot die tergend langzaam het doel in rolde! Ouwe Syl kreeg ook nog kansen, maar wist deze niet te verzilveren. Winst met 1-0 en dus weer volop in de race voor het kampioenschap.

De laatste twee wedstrijden tegen Berlikum E2 en St.-Jacob E1 moesten nog wel gewonnen worden. Tegen Berlikum werd gemakkelijk met 2-0 gewonnen. St.-Jacob E1 was een geducht tegenstander; immers in de Harnehal werd het een gelijkspel. St.-Anna begon met veel verttouwen en St.-Jacob bleek weer een sterke tegenstander. St.-Anna had toch de betere kansen en er werd nipt met 1-0 gewonnen.

Het zaalvoetbalkampioenschap was een feit! Een prachtige prestatie van Jorn, Tygo, Dennis, Jildert, Jelvin, Luuk, Stefan, Siebrit, Jelmer en Keeper Stefan (slechts drie goals tegen in twaalf wedstrijden!). Gefeliciteerd!