Vrouwen 2 speelt weer als team en wint met 9-0

19 maart 2016 20:30

Na de matige prestatie van vorige week was het prettig om te zien dat vrouwen 2 heel goed kan voetballen. Met goed positiespel werd VCR steeds verder in de verdediging gedrukt en het leverde uiteindelijk 9 doelpunten op.

Met opnieuw 2 debutanten in het team lukt het na de winterstop steeds om de selectie op peil te houden. Marjan Koopmans en Jantine Boterhoek speelden hun allereerste wedstrijd ooit en dat was niet te zien aan hun spel. Marjan had achterin goed het overzicht en speelde bekeken en Jantine ging de duels direct goed aan en veroverde veel ballen.

St.-Anne begon goed aan de wedstrijd en speelde geconcentreerd. Monet nam achterin de leiding en samen met haar medeverdedigsters Krista, Emma, Rosa en later Marjan gaven ze geen kans weg. Tea was een goede spelverdeelster op het middenveld en voorin was vooral Lisa-Marije de eerste helft gevaarlijk.

Het overwicht resulteerde in kansen en het was Tea die met een prachtige vrije trap de 1-0 maakte. Lisa Marije kwam steeds goed door op links en speelde zich steeds goed vrij. De eerste 2 kansen gingen nog mis, maar bij de derde kans was het raak en schoot ze laag in de linkerhoek, onhoudbaar voor de overigens goede keepster van VCR.

In het 2e gedeelte van de 2e helft waren ook Jolanda en Berber gevaarlijk en zij waren het ook die voor de 3-0 en 4-0 zorgden en dat was de ruststand.

Na de rust met wat wisselingen gingen de dames gewoon door met aanvallen en met Jade nu in de punt van de aanval kwam er opnieuw gevaar en was het Jade zelf die twee keer goed stond en de 5-0 en 6-0 maakte.

Daarna liet Jolanda haar kwaliteiten even zien. Ze scoorde in één keer uit een corner en wist zich daarna nog twee keer goed vrij te spelen en beheerst te scoren en dat betekende 9-0.

Prima gespeeld dames!!