Vrouwen 1 KAMPIOEN!!!!!

16 april 2016 20:30

Het was nog een spannend middagje voor het team en de meegereisde supporters, maar om 19.00 's avonds kon Vrouwen 1 zich kampioen noemen van de 2e klas, een unieke prestatie in de geschiedenis van de club.

Met een bus vol meegereisde supporters vertrok Vrouwen 1 voor de kampioenswedstrijd richting Winsum (Groningen).

Onze dames begonnen scherp aan de wedstrijd en lieten zien dat ze wilden winnen vanmiddag en dat resulteerde in een veldoverwicht en een prachtig doelpunt van Femke Reitsma na 10 minuten.

St.-Anna ging goed door al liet Winsum met uitvallen zien dat er ook kwaliteit voorin rondliep. Onze dames bleven fel en toen een vrije trap van Lisette in 1 x in het doel verdween leek het een makkelijke middag te worden, maar niets was minder waar.

Het leek of St.-Anna wat gas terug nam en Winsum een schepje erboven op deed en dat gaf in de tweede helft een ander beeld. Winsum kwam vaker bij het doel van Joyce die overigens uitstekend keepte en uit een voorzet werd het 1-2.

Nu sloeg de spanning toe bij onze dames en Winsum rook zijn kansen en in de 80e minuut viel uiteindelijk de gelijkmaker ook nog en was de teleurstelling groot.

Wel promotie, maar nog geen kampioen......mits Knickebockers die om 17.00 uur speelde punten zou verspelen tegen Groen-Geel. Dus met zijn allen afwachten in de kantine tot het eindsignaal bij de Knickebockers en toen die verloren had was St.Anna alsnog kampioen en kon het feest alsnog beginnen.

Dames, gefeliciteerd met dit schitterende resultaat.

Meer foto's staan bij media seizoen 2015-2016