Klien Sjiet (116): Kampioen!

9 mei 2016 10:45

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 18.

AH Wassenaar Voetbaldagen
Wat een professionalisme! Alles loopt gesmeerd en het is ook nog eens prachtig weer gedurende de drie dagen. Kortom: de AH Wassenaar Voetbaldagen waren weer een enorm succes. Op de site staat een uitgebreid verslag over deze dagen.

Kampioen 35plus 2
Doorgaans is het 35plus 1, maar nu heeft ook 35plus 2 een prijs te pakken: op vrijdagavond wordt het team kampioen. Veel spelers van dit team zijn nog nooit kampioen geweest. Nadat de beduusdheid is weggetrokken, genieten ze in onze kantine aan de stamtafel van het behaalde kampioenschap.

Meisjes uitgeschakeld
Minder vergaat het MD1 op zaterdagochtend. In de beker moeten ze hun meerdere erkennen in Wolvega. de nederlaag is terecht, want de gasten zijn even wat beter. Dit betekent dus dat MD1 niet naar de finaledag in Joure gaat. Zoals iedereen welhaast weet gaat Vrouwen 1 daar wel spelen, want zij staan op 4 juni a.s. in de finale tegen SC Stiens.

Kampioen
En dan komt de dag… De dag dat het eerste elftal voor het eerst sinds 1993 kampioen kan worden. Dat gebeurt ook! Na afloop uiteraard een groot feest. In de middag denk je nog van: “At ik nou rustig an doen, dan hew ik ok nag wat an die maandeg”. Maar de volgende ochtend zit je weer aan de picknicktafel op het talud van de kantine met een gekreukeld gezicht.

Feest
Maar goed, de dinsdag denk je er weer heel anders over… Dan geniet je er nog veel meer dan op de maandag. Het feest dat al op het veld losbarst en daarna een rondrit door het dorp met een rondetijd van 29.2 en… la lala la la la lala la la la la la la la la la la la lala la la la la la la la la la la la (ja, ik lust nog wel één. Maar je hebt er al twee…) la la la la la la la la (nee, ik hoef geen pizza; doe maar een broodje frikandel) la la la la la la (wat een feest, niet?) la la la la la la la la (ook gefeliciteerd met PSV, he. Ja, bedankt) la la la la la la la la la la (wat een mooi feestje vandaag. Inderdaad) la la la lala la (oei, de laatste ronde. Dan nog maar even naar het café) la la la la la la la la. (ook hier is het weer druk en gezellig. Jongens, draai die lampenpitten er weer even in, want anders gaat de kroeg dicht) la la la la la la la la la la la la la lala la la la la la la la la la la la (gaap. Ik ga maar naar huis, denk ik) zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Tot de volgende week.