St.-Anna E1 wordt kampioen 1e klasse voorjaarscompetitie

22 mei 2016 13:45

Afgelopen woensdagavond was het erop of eronder voor E1 team Schoon&Zn. E1 moest de wedstrijd tegen Leovardia winnen om kampioen te worden van de voorjaarscompetitie.

E1 heeft het altijd moeilijk tegen het team van Leovardia. De laatste keer werd er nog gelijkgespeeld tegen het team uit Leeuwarden. Het eerste doelpunt van de wedstrijd wordt gescoord door Niek Wadman. Kort daarna maakt Leovardia de gelijkmaker wat tevens de ruststand is.

Na de pauze gaat het team er vol tegenaan en ze komen beter in het spel te zitten. Vooral het van achteruit opbouwen en mooie overspel van het team is een plezier om naar te kijken. Vanaf de pauze overheerst het team uit St.-Anna het spel en al snel volgt er een doelpunt gescoord door Max van Kooten.

De enkele keren dat Leovardia op de helft van St.-Anna komt worden eenvoudig gepareerd door de verdedigers en het middenveld. Het derde en laatste doelpunt uit de wedstrijd wordt gescoord door Wesley Broersma. Dit is tevens de eindstand en betekend dat E1 zich ook kampioen 1e klasse van de voorjaarscompetitie mag noemen.

E1 team Schoon& Zn heeft een zeer succesvol seizoen achter de rug. Afgelopen najaar werden ze ook al kampioen in de competitie, vervolgens werden ze kampioen zaalvoetbal en derde op het prestigieuze Milk Boarding Toernooi in Groningen. Op woensdag 11 mei wist het team ook nog het groots georganiseerde E-TOP Toernooi (9 tegen 9) in Berlikum op de naam te schrijven en afgelopen week dus kampioen in de voorjaarscompetitie.

Met deze overwinning sluit E1 het seizoen succesvol af. St.-Anna E1 wordt gesponsord door Schoon&Zn, de ideale schoonmakers van Friesland.

Bennie Stapensea