F3 kampioen!

24 mei 2016 21:45

De F3 heeft afgelopen zaterdag goede zaken gedaan. De laatste wedstrijd van het seizoen stond op het programma! De spanning was om te snijden, want F3 moest tegen de koploper!

Er was dus sprake van een echt finale! Frisia F55 en F3 stonden gelijk qua punten, alleen was het doelsaldo van Frisia beter. De jongens van F3 hadden een missie: ze wilde KAMPIOEN worden.

Valentino, Patrick, Joep, Diezel, Jörgen, Sipke-Jan, Boy en Hessel waren superscherp en fit! Ze hadden maar een klein probleem: ze hoopte dat hun coach op tijd zou komen en scherp zou zijn, want die had het vrijdagavond wel heel gezellig in de tent.

Maar de Ben heeft voor elk “probleem” een oplossing: de reserve coaches Job en Sven. Exact om negen uur begon de uitwedstrijd. De heren gingen voortvarend van start wat na 10 minuten resulteerde in een 1-0 voorsprong.

Hierna hadden beide partijen kansen tot aan rust, maar dit resulteerde niet in doelpunten. F3 ging met een dik verdiende 0-1 voorsprong de rust in.

Ook de coach rook de kampioenstitel en na een peptalk waren de mannen klaar voor de 2de helft. Na rust begon Frisia F5 sterk en St.-Anna moest alle zeilen bijzetten om de voorsprong te behouden. Maar mede door de assistent-coaches werd er waanzinnig verdedigd door F3 en wisten ze de voorsprong te behouden en Frisia F-5 tot aan de laatste minuut af te troeven!

Al met al verdient kampioenen. Het kampioenschap werd gevierd met echte champagne en op 4 juni a.s. staat de huldiging gepland. Daarnaast is de F3 uitgenodigd om zelfs buiten de Friese grenzen te komen voetballen en staat 11 juni a.s.  een vriendschappelijk wedstrijd gepland op TEXEL!

Groet, Reporter F3