Vrouwen 1 kansloos in bekerfinale

4 juni 2016 21:00

Vrouwen 1 speelde zaterdag de bekerfinale in een mooie ambiance in Joure. Er was veel publiek, het weer was prachtig, maar het lukte onze dames niet om een goede pot voetbal te spelen. Stiens was duidelijk een maatje te groot en won verdiend met 7-0

Vanaf de aftrap was Stiens feller, behendiger en combineerde makkelijker dan St.-Anna. Achterin moest het gemis van Lisette worden opgevangen en dat is natuurlijk niet een makkelijke en dankbare taak. Uit een corner wist Stiens ineens te scoren en dat mag eigenlijk niet gebeuren.

Even leek het erop dat Veronique de gelijkmaker zou scoren, maar ze kon gehinderd door een tegenstnder niet tot een schot komen.

Onze dames werkten wel hard, maar kwamen deze middag niet tot combinatievoetbal en dan is het moeilijk om lekker in de wedstrijd te komen.

Stiens creëerde kans op kans en ondanks dapper verzet van Joyce konden doelpunten niet uitblijven. Stiens scoorde voor de rust nog de 2-0, 3-0 en 4-0 en daarmee was de wedstrijd natuurlijk al gespeeld.

In de 2e helft was er iets meer balbezit aan de kant van St.Anna en kreeg St.-Anna twee goede kansen. Olga speelde zichzelf vrij en gaf goed voor, Femke scoorde, maar dit doelpunt werd afgekeurd. Lisa-Marije kwam nog alleen voor de keepster maar schoot over. Stiens had ondertussen de score opgevoerd naar 7-0 en was dan ook de verdiende winnaar.

Toch kunnen onze dames terugkijken op een prima seizoen. Kampioen in de 2e klas en het halen van de bekerfinale is een prestatie van formaat.