Een korte reis door het seizoen 2015-2016

21 juni 2016 15:15

Dat het allesbehalve een geruisloos seizoen is geweest, is nagenoeg bij iedereen, die de club volgt, bekend. Het was namelijk een uiterst succesvol seizoen. Hieronder zetten we de meest opvallende gebeurtenissen van het seizoen op een rijtje.

Juli en augustus
Er wordt in ‘De Waaie’ hard gewerkt om het kunstgrasveld voor de competitie speelklaar te krijgen. Op zaterdagochtend 12 september speelt de F2 de eerste officiële wedstrijd op kunstgras in ‘De Waaie.’

Harm Jensma neemt op de jaarvergadering van 21 september afscheid als penningmeester en bestuurslid. Daniël Groen wordt de nieuwe penningmeester.

Oktober
In de thuiswedstrijd tegen Harlingen op 18 oktober scoort Klaas Jan Bijlsma het 1500ste doelpunt van het eerste elftal in de KNVB.

Het eerste exemplaar van de presentatiegids wordt op zondagmiddag 25 oktober uitgereikt aan jeugdtrainer Gerrit Klok.

Kampioenen najaarsreeks: E1, F1, F2 en MD2.

December
Op maandag 14 december worden Bauke de Vries en Klaas Steen in kantine ‘De Waaie’ benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Zij nemen na dit jaar afscheid als bestuurslid van Stichting ‘De Waaie’. Beide heren hebben zich ook zeer verdienstelijk gemaakt voor onze club.

Aan het 20ste zaalvoetbaltoernooi voor senioren plus A-junioren op zondag 27 december doen 45 leden mee. En aan het 31ste ‘Oudejaarszaalvoetbaltoernooi’ doen op de laatste twee dagen van het jaar een 179 jeugdspelers mee. Een record!

Januari
De vele bezoekers de Nieuwjaarsreceptie genieten van het optreden van de cabaretgroep ‘de klaine Bildtse Kemedy’. Zij nemen uiteraard het jaar van de voetbalclub door.

Vanaf dit jaar is er op de Nieuwjaarsreceptie een nieuwe traditie bijgekomen: de ‘Waaier fan ’t jaar’. De activiteitencommissie heeft een wisselprijs in het leven geroepen die ieder jaar op de eerste dag van het jaar toegekend wordt aan een vrijwilliger van de voetbal- of kaatsvereniging. De ‘Waaier fan 2015’ gaat naar Jan K. de Groot.

Februari en maart
Na de winterstop komt er een F6 uitgebreid waardoor het totaal teams in competitieverband op 32 komt.

Op 28 februari wint Zondag 1 in Akkrum met 0-3 en wint daardoor de 2de periode. Dat doet ook Vrouwen 1, maar dan op 5 maart. Het is een uniek feit dat de beide vlaggenschepen in één week de 2de periode pakken.

Vrouwen 1 bereikt de finale van de beker door op 26 maart thuis The Knickerbockers met 2-0 te verslaan.

Eind maart bereikt onze club een mijlpaal, want het 400ste lid van onze club wordt ingeschreven.

April
Vrouwen 1 wordt op 16 april kampioen van de tweede klas. Een werkelijk geweldige prestatie! Historisch ook, want nog nooit heeft een seniorenteam zo hoog gespeeld als de eerste klas.

Zondag 2 doet er niet voor onder, want op zondag 24 april volstaat de 1-3 winst op ONB om, als de nummer twee, te promoveren naar de reserve eerste klas. Zo hoog heeft dit team nog nooit gespeeld.

Mei
De ‘Albert Heijn Wassenaar Voetbaldagen’ zijn weer een heel groot succes. In totaal 112 enthousiaste kinderen zijn vanaf maandag 2 tot en met woensdag 4 mei op sportcomplex ‘De Waaie’ in de weer met de bal.

Na één seizoen afwezigheid keert Zondag 1 terug in de 2de klas. Door op 8 mei thuis met 6-0 van Geel Wit te winnen, kan het eerste kampioenschap sinds 1993 gevierd worden.

Kampioenen naast Vrouwen 1 en Zondag 1: B1, C1, E1, F3, 35+ 2.

In Joure verliest Vrouwen 1 op 4 juni de bekerfinale met 7-0 van Stiens.

In plaats van de traditionele afsluiter is er op zaterdag 4 juni gekozen voor een kampioensinstuif met daarbij toch nog een stukje afsluiter in de vorm van het ‘Ouder-Kind-toernooi’. De kampioensinstuif blijkt een schot in de roos. Alle kampioenteams worden, voor veel publiek, op het talud gehuldigd. Daarna is er de mogelijkheid om wat te eten, te drinken en te dansen.

Op 16 juni wordt bekend dat Sjoerd van Dijk op 77-jarige leeftijd is overleden. Sjoerd heeft zich decennialang voor onze club ingezet en voor zijn verdiensten voor onze club is hij ook onderscheiden. In 1977 een beker en in 1981 werd hem de zilveren waarderingsspeld opgespeld en kort daarop werd Sjoerd tot erelid benoemd.