Helaas, geen 2 op een rij voor Vrouwen 1

13 september 2016 22:45

Nadat de eerste wedstrijd werd gewonnen gingen de vrouwen afgelopen zaterdag op reis naar Koekange. In de beker hadden de vrouwen al gewonnen van de dames van Vitesse ’63. Er was dus goede hoop dat ook de 2e wedstrijd van hun gewonnen kon worden.

De dames speelden in de volgende opstelling: Joyce, Ilse (’75 Berber), Jildou, Pytrik, Natasja, Femke R. (’65 Roxana), Esther (’80 Femke K.), Olga, Lisa-Marije, Veronique, Miranda.

De vrouwen begonnen hartstikke goed aan de wedstrijd en dachten na 6 minuten spelen ook op een 1-0 voorsprong te komen. Uit een corner van Olga en Esther kwam een mooie voorzet op Lisa-Marije die de bal goed terug kopt op Veronique die weet te scoren. De scheidsrechter dacht hier echter anders over en keurde de goal (onterecht) wegens buitenspel af. Helaas geen voorsprong voor de dames.

Gelukkig bleef de gelijke stand niet lang op het scorebord staan, Veronique schoof de bal beheerst langs de keeper na een mooie pass van Olga, 1-0.

Het leek nog mooier te worden voor de dames, want 5 minuten na de 1-0 scoorde Lisa-Marije de 2-0 voor St.-Anna. Ook deze goal werd door de scheidsrechter afgekeurd wegens buitenspel, echter was daar ook in dit geval geen sprake van.

Naarmate de wedstrijd vorderde kwamen de vrouwen van Vitesse beter in de wedstrijd. Ze wisten na een half uur spelen dan ook te scoren uit een snelle tegenaanval. Dus gingen de teams met 1-1 de rust in.

Na de rust werd het spel van beide elftallen er niet beter op, het werd een beetje chaotisch. Er waren nog wel een paar kansen over en weer, Vitesse schoot de bal zelfs nog op de kruising. Je voelt het natuurlijk al aankomen… En inderdaad… Vitesse weet aan het einde van de wedstrijd zelfs nog de 2-1 te maken.

Erg jammer dat de 2e wedstrijd van het seizoen niet gewonnen werd, maar het is niet anders. Volgende week weer een nieuwe kans op succes, dan gaan we er weer tegenaan :).

Lisette