Klien Sjiet (125): Dringend kantinevrijwilligers gevraagd, papieren gehaktballen en van wie is deze tas?

19 september 2016 14:15

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 37.

Doffe hitte
Frans Halsema zong ooit over de ‘Doffe Hitte’ en dat is de eerste dagen van de week het geval. De columnist kan goed tegen de hitte, maar het is toch wel heel warm. En dan is het al medio september! Heel wonderlijk. Ondanks de hitte houdt Zondag 2 dinsdagavond het hoofd koel, want men verslaat in de bekerwedstrijd LAC Frisia 1883 2 met 0-2. Een goed resultaat, maar belangrijker: St.-Anna is, als poulewinnaar, een ronde verder.

Nijpend tekort aan kantinevrijwilligers
Alle leden en ouders ontvangen op woensdag een e-mail van de club waarin nieuwe kantinevrijwilligers worden gevraagd. Er is namelijk een nijpend tekort aan kantinepersoneel. Met name voor de tussendienst op zaterdag van 11.00 tot 14.00 uur. Maar ook voor vrijdagavond, de andere diensten op zaterdag en op zondag kan de kantinecommissie nog zeker flink wat nieuwe kantinevrijwilligers gebruiken. Schroom dus niet en geef je op voor een paar uurtjes in de maand of twee maanden. Belangstelling hiervoor, stuur dan een mail naar [email protected].  Natuurlijk kun je daar ook terecht voor meer informatie, maar je kunt ook telefonisch contact opnemen met Tjepco Vrieswijk (06-52570413) of Els Kolkman (06-15900697).

Weer niet…
Wederom komt Vrouwen 30+ vrijdagavond niet in actie. Opnieuw heeft FVC te weinig waardoor de rentree opnieuw wordt uitgesteld. Gelukkig weet men dit nu eerder, zodat er op vrijdagavond in ‘De Waaie’ getraind wordt.

Lange voetbaldag
Vanaf 8.45 uur tot kwart voor zeven wordt er zaterdag continue gevoetbald op ons sportpark. De F- en E-pupillen beginnen en de voetbaldag eindigt met Vrouwen 2. Het komt zelden voor dat er in ‘De Waaie’ een wedstrijd om 17.00 uur begint. Maar omdat het aantal teams bij onze club toeneemt, kan het soms niet anders.

Papieren gehaktballen
De pakken papier in de reproruimte gaan als warme gehaktballen de ruimte uit. Waar blijft al het papier? Hoe kan het zo snel op zijn? Dat zijn vragen waarop geen bekwaam antwoord kan worden gegeven. Het voert te ver om er een camera op te plaatsen, maar laten we met z’n allen afspreken dat we het papier alleen voor verenigingsdoeleinden gebruiken.

L.V.V. Friesland 2,5
Zondag 4 speelt thuis tegen Friesland 3 of is het nu Friesland 2? Op het programma staat weliswaar Friesland 3, maar bij aankomst zonderen vijf Leeuwarders, in presentatietenue, zich in de kantine af van de rest van Friesland. De leider doet er ook niet moeilijk over en geeft het ook volmondig toe. Het vierde doet er ook niet moeilijk over. Dit kan gebeuren; ook de Bildtkers doen het wel eens als het tweede vrij is en er te weinig spelers zijn. Feit is evenwel dat het vierde deze zondag niet opgewassen is tegen Friesland daar er anders meestal van dit team wordt gewonnen. Maar het vierde vergeet de nederlaag altijd snel. Een gehaktbal en een glas bier na afloop en de wereld ziet er weer geheel anders uit.

Van wie is deze tas?
Vanaf eind vorig seizoen staat er een voetbaltas in het ketelhuis in de kantine, met daarin voetbalschoenen, sokken, ondergoed en een shirtje met daarop het logo en naam van het bedrijf van Klaas Bijlsma bv. Bij deze column is een foto van de tas bijgevoegd. Is er niemand die deze tas mist? Mogelijk dat iemand zich na het lezen van dit stukje realiseert dat dit zijn tas wel eens kan zijn. Deze tas kan gratis afgehaald worden in de kantine.

Tot de volgende week.