Pupil van de week: Alrik Wijngaarden

23 september 2016 8:45

Je zal op vrijdag 23 september maar jarig zijn (gefeliciteerd, Alrik!) en twee dagen later sta je als een kersverse zesjarige met de grote mannen op de middenstip.

Dit alles overkomt Alrik Wijngaarden. Hij is dit seizoen lid geworden en speelt in de F5. Daarin zitten heel veel jongens die net lid zijn geworden, zodat er nog met grote cijfers verloren wordt, maar let op: dat wordt straks allemaal beter! Daar zorgen trainer Tom Dijkstra en leider Dedmer Swart voor. Zij leren de jongens op dit moment heel veel bij op voetbalgebied.

Alrik vind Davy Klaassen zijn favoriete speler en het toeval wil dat deze speler ook nog eens bij zijn favoriete club speelt: Ajax. Zijn favoriete speler van St.-Anna 1 is aanvoerder Sytze-Jorrit Jorritsma.

Is Alrik de eerste telg van de familie die zijn kunsten op sportpark ‘De Waaie’ vertoont? Dacht het niet! Vader Niels en moeder Trienke voetballen nog steeds! Trienke bij Vrouwen 30+ en Niels Wijngaarden is achterste man bij Zondag 4. Ook oom Gerard Jan heeft bij onze club gevoetbald en natuurlijk pake Gerard ook. Die is weliswaar al een tijd geleden gestopt, maar hij heeft de zwartwit-kleuren dus eveneens verdedigd.

Over zwart en wit gesproken. Alrik doet de aftrap bij een wedstrijd waarbij beide teams exact hetzelfde shirt hebben. Dat kan dus niet, zodat Roden de reserveshirts aantrekt. Dat hoeft Alrik gelukkig niet te doen. Wij wensen Alrik zondag 25 september a.s. veel succes en plezier toe bij de wedstrijd tussen St.-Anna en Roden.