Helaas zat de overwinning er niet in…

27 september 2016 20:00

Zaterdag stond er voor de dames een uitwedstrijd op het programma, in Hoogeveen moesten ze het opnemen tegen De Weide. Olga was zaterdag jarig, dus een overwinning zou een leuk cadeautje zijn.

De dames begonnen in dezelfde opstelling als vorige week aan de wedstrijd: Joyce; Tamara, Jildou (73. Femke K.), Pytrik, Natasja; Femke R., Olga, Esther; Lisa-Marije (46. Berber), Veronique (46. Ilse) en Miranda.

Vanaf het begin van de wedstrijd werd helaas duidelijk dat de dames een erg moeilijke middag zouden krijgen. Na 2 minuten spelen opende De Weide namelijk de score al, uit een voorzet van rechts wist een van de spitsen de bal binnen te koppen. De Weide heeft vervolgens het betere van het spel en creëert ook verschillende kansen: zo maakt Joyce een aantal goede reddingen, schiet De Weide de bal naast het goal (uit een vrije scoringskans) en wordt er door St.-Anna de bal van de doellijn gehaald. Helaas lukt het De Weide toch om 4 minuten voor rust de 2-0 te maken.

In de rust wordt de opstelling een beetje omgegooid om meer druk op de tegenstander te kunnen zetten. Dit heeft meteen effect, St.-Anna krijgt aan het begin van de 2e helft 2 vrije trappen in de buurt van de 16 meter van de tegenstander maar weet deze helaas niet te benutten. In de 60e minuut wordt het 3-0 door een afstandsschot en moet St.-Anna alle zeilen bijzetten om weer aansluiting te krijgen met De Weide. De dames krijgen nog wel een kans om de 3-1 te maken. Miranda zet Femke R. namelijk met een steekpass voor de keeper, de keeper kan echter redding brengen. In de 84e en 86e minuut krijgen de dames nog 2 goals tegen en wordt er dus verloren met 5-0.

Gelukkig hebben de dames volgende week meteen weer een kans om punten te pakken, dan spelen ze thuis tegen ASC ’62 uit Dalfsen.

Lisette