Kunstgras: KNVB begrijpt onrust, maar er kan gevoetbald worden

6 oktober 2016 19:45

De KNVB begrijpt dat er naar aanleiding van de uitzending van Zembla onrust is over het veilig kunnen spelen op kunstgrasvelden met rubbergranulaat. Tot op heden is uit meerdere onderzoeken van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) echter niet gebleken dat spelen op kunstgrasvelden gezondheidsrisico’s met zich meebrengt.

Er kan dit weekend gevoetbald worden. Wel staat de KNVB er op dat er op zeer korte termijn aanvullend onderzoek komt. Dit onderzoek moet antwoord geven op de vraagstukken zoals die er nu bij ons en onze leden liggen.

Maandag 10 oktober a.s. zit de KNVB met partijen als de Vereniging Sport en Gemeente (VSG), het RIVM en andere organisaties rond de tafel om deze kwestie te bespreken en de vervolgstappen vast te leggen. De KNVB houdt iedereen via de website van de KNVB op de hoogte houden van het vervolgproces.

(Bron: KNVB)

Naschrift bestuur vv St.-Anna: hangende het onderzoek blijven wij van ons hoofdveld gebruik maken. Zodra er meer nieuws is, zetten we het uiteraard op onze site.

Voor meer informatie: http://www.knvb.nl/nieuws/organisatie/berichten/20742/kunstgras-en-rubbergranulaat-vragen-en-antwoorden