Vrouwen 1 niet opgewassen tegen Heerenveense Boys

17 oktober 2016 19:15

Afgelopen zaterdag ontving St.-Anna VR1 op De Waaie Heerenveense Boys VR1, dat na zes wedstrijden aan de leiding ging met 14 punten.

Er werd door de Herenveners tweemaal gelijkgespeeld; 1 - 1 tegen ONS Sneek VR1 en 3 - 3 tegen Be Quick ’28 VR2. Van de rest werd met duidelijke cijfers gewonnen. St.-Anna had de moeilijke taak de ongeslagen status van de koploper te proberen te doorbreken.

St.-Anna startte in de volgende opstelling: Joyce Steenhouwer; Ilse Lijzenga (46. Lisa-Marije Braaksma), Jildou van Dijk, Pytrik Visser, Natasja Braaksma; Francien Hoogland, Olga Kolkman, Esther Wagenaar (70. Femke Keizer); Tamara Blauw, Miranda Blauw en Femke Reitsma.

Vrijwel meteen werd duidelijk dat Heerenveense Boys de beter voetballende ploeg was en dat St.-Anna een zware middag zou krijgen. Het was echter St.-Anna dat de score had kunnen openen vanuit een snelle uitbraak, maar het schot van Femke Reitsma belandde op de (binnenkant van de) paal. Uit de tegenaanval was het de tegenstander die de bal wél tegen de touwen wist te werken. In de eerste helft wist Heerenveense Boys de score uit te breiden naar 0 - 3.

St.-Anna probeerde na de rust het tij nog te doen keren, maar het bleek onbegonnen werk. Veel meer dan enkele kleine kansjes werden er niet gecreëerd. Heerenveense Boys was een maatje te groot en liep in een kort tijdsbestek uit naar 0 - 6. Het laatste gedeelte van de wedstrijd lukt het St.-Anna de druk op HvB wat op te voeren. De spreekwoordelijke eer werd gered doordat Pytrik Visser een vrije trap prachtig binnenschoot. St.-Anna verloor met 1 - 6 van de ploeg die liet zien op dit moment de terechte koploper in 1e klasse B te zijn.

Aanstaande zaterdag staat de volgende ronde in de landelijke beker gepland. St.-Anna VR1 ontvangt om 15.00 uur SC Klarenbeek VR1 dat bovenin de 1e klasse A meedraait. Alle steun is dus weer welkom!

Femke K.