St.Anna F1 - Franeker F1

9 april 2016 9:00

Coos van Kooten

Onbekend

Afgelopen zaterdag moest de F1 voetballen tegen Franeker,  om 09:00 uur floot scheidsrechter Coos van Kooten voor het begin van de wedstrijd. De F1 begon scherp en gretig aan de wedstrijd. Met prima combinaties werd Franeker onder druk gezet. In de twaalfde minuut was het Hjalmar die op links de achterlijn haalde maar zijn voorzet werd geblokt, resultaat een corner voor St. Anna. Jesse nam de corner hard en strak, en Rens kopte de bal prima binnen, 1-0. Franeker kreeg nog een paar kansjes maar Quinten stond prima te keepen en dus was de ruststand 1-0. Na de ranja werd Franeker sterker maar lukte het hun (nog) niet te scoren, maar St.Anna wel. Een diepe bal van achteruit werd prima diagonaal binnen geschoten door wederom Rens, 2-0. Wie dacht dat St. Anna in veilige haven was kwam bedrogen uit. Na slordig uitverdedigen kon Franeker scoren in overtal situatie, 2-1. De F1 was even de kluts kwijt en Franeker geloofde er weer in. Het was alle hens aan dek voor St.Anna maar ze konden niet voorkomen dat Franeker nogmaals scoorde, 2-2. Kort hierna floot de scheidsrechter voor het einde. Eindstand 2-2, en gezien de gehele wedstrijd een terechte uitslag. Voor de neutrale toeschouwer een mooie wedstrijd om naar te kijken, met af en toe prima combinaties en goed veldspel bij beide ploegen.
een supporter.