Robben verliest van St Anne JO11-2

Kees Baars (intikker)

12 november 2016 12:15

Zeerobben JO11-6  -  St. Annaparochie JO11-2

Vandaag stond de "op papier" lastige uitwedstrijd tegen Zeerobben op het programma. De nummer 3 van de competitie (St.Anne) tegen de nummer 4.

Al vanaf de aftrap zocht Zeerobben de aanval op en kreeg daarbij ook een aantal goede kansen, maar goed verdedigend werk van Kees, Kylian en Wietse en sterk keeperswerk van Simon voorkwamen een doelpunt tegen. Langzaamaan kwam ook St. Anne wat meer aan aanvallen toe en na een goede actie op links van Renco met een uitstekende voorzet kon Jurjen de bal in het doel schuiven; 0-1! Na ongeveer een kwartier voetballen viel Jurjen uit met buikpijn en het werd al snel duidelijk dat hij de wedstrijd niet meer uit kon spelen. Hierdoor was er geen wissel meer en moesten de jongens extra aan de bak! Het spel golfde op en neer met kansen voor beide teams, maar vlak voor het rustsignaal schoot Simon de bal uit naar Douwe Jente en die kon vervolgens scoren: 0-2! Lekker even voor de rust! Na een bekertje ranja en een lekkere traktatie van Jurjen( hij was donderdag jarig) konden we er weer stevig tegenaan in de 2de helft. Vorige week kregen we al vrij snel na de rust een doelpunt tegen dus er werd nu extra scherp opgelet om Zeerobben niet te snel terug te brengen in de wedstrijd! Dit slaagde goed, want na een paar minuten was het al 0-3 door een doelpunt van Douwe Jente, na wederom een assist van Renco; 0-3! Dit ging lekker.. Na een momentje van verslappen in de roes van de 0-3 werd het echter al vrij snel 1-3 en moesten de koppies er weer even bij! Na een prachtige aanval van achteruit via Kylian, Sander, Wietse, Sietse en Douwe Jente kon Renco uiteindelijk scoren! Een doelpunt uit het boekje, prachtig! 1-4.

Daarna was de koek wel een beetje op bij Zeerobben en kwam er een heleboel ruimte waardoor er voorin vrijuit gevoetbald kon worden. Dit leverde uiteindelijk nog 1 doelpunt op van Kees waardoor de eindstand hier in Harlingen op 1-5 kwam! Een super prestatie met erg goed teamwerk! Goed gedaan mannen!

Een trouwe supporter.