ZO 2 pakt 3 punten tegen Geel Wit 2

St. - Annapar. 2 (zon)

Geel Wit 2 (zon)

Rudolf Koopmans (penalty)
Jesper de Groot (intikker)

Mannen, 2, Groep 2 22

10 september 2017 10:45

Onbekend

Zondag 10 september speelde ZO 2 de tweede bekerwedstrijd van het seizoen. Na de 3-3 van vorige week bij ONB, kwam vandaag Geel Wit 2 op bezoek in St. Anna. ZO 2 was gewaarschuwd: Geel Wit speelt 1e klas en won de eerste bekerwedstrijd van Gorredijk 2. Uit de ZO 1 selectie kwam versterking van doelman Jort Kuiphof en Gideon Swanson. Trainer Van Loon was er deze wedstrijd ook weer bij en dat betekende dat de opstelling niet meer in de map stond, maar op het whiteboard werd geschreven.

De wedstrijd begon, net als vorige week,  niet goed aan de kant van St. Anna. Er werd weinig initiatief zonder- en met bal getoond. Ondanks dat ontfutselde Jort na 2 minuten al de bal van een verdediger van Geel Wit, de voortzetting duurde echter iets te lang en Jort werd in kansrijke positie van de bal gelopen. De posities op het veld waren niet altijd bezet, waardoor Geel Wit veel ruimte kreeg om te voetballen. De Amelanders kwamen er een aantal keren gevaarlijk uit, maar produceerden slappe schoten op doel of testten de ballenvanger. Het gevaar van St. Anna kwam alleen voort uit lange ballen van achteruit, die vaak een prooi werden voor de verdedigers van Geel Wit. Halverwege de eerste helft kon Julyan een van deze lange ballen echter verlengen en het doel van Geel Wit opzoeken. Hij werd daarbij onderuit gelopen en de scheidsrechter gaf ZO 2 een penalty. Trainer Van Loon gaf linksback Rudolf het vertrouwen en Rudolf betaalde dit vertrouwen terug. Keeper in de verkeerde hoek en de 1-0 stond op het scorebord.

In de rust gaf trainer Van Loon aan dat het spel niet goed was en er in de tweede helft meer moest gebeuren. In 1 zin kwam het er op neer dat de middenvelders meer gezocht moesten worden, maar zij zich ook slimmer en vaker aan moesten bieden.

In de tweede helft zaten de jongens er korter op en waren ze feller in de duels. Geel Wit werd achteruit gedrukt en dit resulteerde al snel in een corner voor St. Anna. De bal werd niet goed verwerkt door Geel Wit. Jesper de Groot zei ‘dankjewel’ en drukte rustig af: 2-0. Vervolgens probeerde St. Anna door te drukken en men kreeg dan ook een aantal goede mogelijkheden. Harry en Gideon misten echter in kansrijke positie. Aan de andere kant probeerde Geel Wit het wel, maar ontbrak het vaak aan de eindpass. Zo bleef St. Anna uiteindelijk gemakkelijk overeind.

Na de wedstrijd heerste er een ontspannen stemming in de groep; de wedstrijd was makkelijker dan vooraf gedacht. Trainer Van Loon was duidelijk na de wedstrijd: ’De eerste helft was van onze kant gewoon niet goed. We vragen de bal niet op een goede manier en we zijn te slap in de duels. Na rust vond ik dat dit beter ging. We moeten eerst vooruit kijken als we de bal ingespeeld krijgen!’

Gorredijk verloor deze zondag met 2-3 van ONB, waardoor St. Anna op doelsaldo op dit moment de eerste plek in de poule bezit. Bij winst op Gorredijk 2 maakt het team een goede kans om een ronde verder te komen, al is het dan nog wel afhankelijk van de uitslag bij ONB 3 – Geel Wit 2. Volgende week speelt ZO 2 om 10 uur (!) uit tegen Gorredijk 2.

Net als vorige week is er ook deze week weer een prijsvraag. Stuur het antwoord op de vraag naar Frank O. De winnaar wordt volgende week vrijdag in de nazit bekend gemaakt. Net als vorige week is er een foto bij dit verslag gevoegd. Welk (oud) selectie of kaderlid van St. Anna ZO 2 hoort bij deze foto?