St. - Annapar. JO9-1 - FVC F1

Frans Dijkman

Bekerwedstrijd 24 augustus 2013

Eerst even voorstellen: de F1 van het seizoen 2013/2014

Bram Andela, Jurre Mollema, Ludo Krol, Max van Kooten, Dennis van Kooten, Wesley Broersma, Jesper Beimers, Anne-Dirk Beimes en Sven Stapensea.

Dat was spannend, zo de eerste wedstrijd met het nieuwe team!

Het begin was flitsend, steeds op de helft van de tegenstanders (FVC F1) met allerlei kansen vlak voor doel. Superspannend werd het door een prima doelpoging van Wesley, helaas gekeerd door de grote keeper van FVC!  Door het fanatisme van de jongens werd de verdediging een beetje vergeten waardoor FVC “ineens” een doelpunt scoort (0-1). De jongens gingen er weer met frisse moed tegenaan  maar na een prima verdedigende actie werd toch de keeper (Jurre) gepoort wat tot 0-2 leidde… De jongens lieten prima acties zien, een super inzet. Een mooie verdedigende actie van Ludo voorkomt een tegendoel. FVC gaf wat meer druk op de doel wat leidde tot een superredding van Jurre die met de handen de bal wegbokste! Helaas kwam er toch een doelpunt want na een scrumble scoort een speler van FVC de 0-3.

In de rust veranderd de coach Benny Stapensea de opstelling en gaat Sven op keep.

Weer een flitsende start van de jongens, met een prima doelpoging van Jesper! Helaas toch weer in korte tijd de 0-4 en 0-5, na een snelle uitval van FVC. Dennis en Max helpen flink mee in de verdediging met mooie schijnbewegingen en acties. De jongens zijn vaak voor het doel van FVC en na een snelle uitval van hun scoren zij helaas de 0-6.  Vlak daarop een prachtige redding van Sven waarna de bal bij Max die na een mooie actie de bal doorspeelt naar Bram die alleen voor de keeper komt en .. SCOORT!! 1-6. De jongens gaan er nog feller in en krijgen zowat vleugels… Prachtige acties, prachtige doelpogingen en mooi overspel leidt tot een corner waaruit Anne-Dirk samen met Jesper scoren!! 2-6. FVC wordt moe en komen er eigenlijk niet meer aan te pas. Na meerdere goede doelpogingen scoort Bram weer!! De score is nu 3-6.. En dan fluit de scheids de wedstrijd af.. tijd is om.

Na de penaltys gaan de jongens met opgeheven hoofd naar de kleedkamers… SUPER goed gespeeld kerels!! Een topwedstrijd die heel veel spanning en goede acties gaf, nog even de puntjes op de i met de verdediging en dan komt het prima goed dit seizoen!!!