Zeerobben F4 - St. - Annapar. JO9-2

F-pupillen zaterdag, F2, 3e klasse 01

14 september 2013 9:00

Onbekend

Met alle bekerwedstrijden achter de deur staat op zaterdag 14 sept de eerste competitiewedstrijd op het programma. De jongens en meiden van F2 spelen uit tegen F4 van Zeerobben (Harlingen). Maar eerst een verslagje van de tweede bekerwedstrijd tegen Stiens (thuis) op zaterdag 31 augustus.

Bij deze wedstrijd waren de jongens en meiden zeer gemotiveerd. De eerste wedstrijd werd nl verloren. De eerste helft begonnen we wat aarzelend maar door mooie goals van Tygo en Niek was de voorsprong al snel 3-0. De tegenstanders uit Stiens kwamen goed en terug zodat de stand met rust 3-2 was.

Na de peptalk van leiders Harry en Ronald, een beker limonade en wat tactische tips voor de tweede helft kwam de stand al snel op 4-2. Stiens probeerde via het midden toch nog te scoren maar door de verdediging van Nienke en Jildert en de acties van keeper Joris konden de Stienser niet meer dan 3 goals scoren.

Jenna en Simon pakken vaak de bal af, zodat Stiens minder in balbezit is. In de laatste minuten van de wedstrijd zorgen Siebrit en Niek ervoor dat de eindstand van deze wedstrijd 7-3 is.

De derde bekerwedstrijd wordt door F2  ook gewonnen met 7-1. Doordat Frisia echter alle wedstrijden won, zijn die een ronde verder.

Verslag F2-F4 op zaterdag 14 september 2013

Het was een regenachtige zaterdagochtend toen er om 8.00 verzameld werd op de Waaie. Maar de velden zijn blijkbaar in orde dus in optocht rijden we naar Harlingen. Na even met elkaar te hebben ingespeeld fluit de scheidsrechter het startsignaal. Al snel heeft F2 de bal te pakken en na een mooie actie maakt Simon de eerste goal: 1-0. Al snel hierna heeft Niek een mooie kans op een tweede goal maar de keeper is sneller. Niek krijgt een herkansing en scoort vlak daarna 2-0. In ongeveer de 10e minuut maakt Niek vanuit een corner weer een mooi goal. De Zeerobben geven niet op en ze hebben een mooie kans om te scoren. Naast!  Siebrit loopt vrij en scoort de 4-0. Vlak voor rust probeert Jildert met links te scoren maar deze is naast het doel. Siebrit probeert het nog een keer en schopt de bal in het net:  5-0.

Dan op naar de kleedkamers voor wat drinken, wat eten en wat adviezen van Harry en (hulpleider) Boudewijn.

Ook de tweede helft blijft het regenen. De F2 gaat goed van start maar de Zeerobben zijn wat fanatieker en hebben regelmatig balbezit. Ze scoren niet meer, maar maken het Jenna op het middenveld wel moeilijk. Die zorgt ervoor dat ze de bal goed overspeeld. Na de rust maakt Tygo vrij snel 6-0, en als Nienke de bal mooi aanneemt schopt ze hem in het net (7-0). Door mooi overspel tussen de jongens en meiden van St. Anna krijgt Nienke de bal goed aangespeeld en maakt de 8-0. In de laatste minuten hebben Jildert en Nienke samen een mooie actie maar de eindstand blijft 8-0.

Doordat F2 veel scoorde en op de helft van de tegenstander speelde had onze keeper Joris het rustig deze wedstrijd. Na het penalty schieten en een hand voor de tegenstander gaan alle natgeregende spelers na de wedstrijd tevreden weer naar het Bildt