St. Anna F1 - Dronrijp F1 Uitslag 8-0

19 oktober 2013 9:00

Dennis Wieringa

St. Anna F1 - Dronrijp F1  Uitslag 8-0

Vandaag staat de inhaalwedstrijd tegen Dronrijp op het programma,en zo te zien hebben ze een 8-tal spelers bij elkaar kunnen krijgen.
Er heerst een gelaten sfeertje want de toppers van Sint Anna denken dat er wel een paar doelpunten te scoren zijn.
Bram is helaas nog niet van de partij vanwege een blessure .Beterschap!
De wedstrijd begint ,al snel blijkt dat Dronrijp niet is opgewassen tegen het snelle spel van St.Anne.
De druk word opgevoerd en via een prima voorzet rost Jesper de bal in het net. Dronrijp komt niet aan de bal ,verdedigers Jurre en Sven zorgen ervoor dat de bal snel word heroverd .
Een mooie counter via de rechterkant zorgt ervoor dat de bal bij Wesley terecht komt en de bal richting doel torpedeert .Zo die zit!
Nummertje 3 laat niet lang op zich wachten nadat Max een pracht van een voorzet bij Jesper laat belanden die daar uiteraard wel raad mee weet. 3-0 het gaat hard zo!
De keeper van Dronrijp heeft moeite met het uit trappen waar wij dankbaar gebruik van maken en net voor rust de 4-0 scoren.Deze keer Wesley weer.
Na rust voeren we de druk rustig op, we spelen bijna alleen maar op de helft van de tegenstander. Dennis blijft netjes voorin "hangen" als spits maar met zoveel Rypsters voor eigen goal is het een lastig karwei!
Anne-Dirk kapt en draait of het een lust is .Na een mannetje of 4 gedold te hebben de bal maar eens voorzetten. Wesley ziet zijn kans schoon en scoort nummer 5 . Ik let even niet op en topscorer Jesper zet nummer 6 op zijn naam.
Keeper Stefan staat ondertussen al wortel te schieten.Nadat Bennie (leider) de wortels heeft los gehakt mag Stefan ook mee naar voren. Geloof het of niet ,bijna scoort onze keeper door een hoge cornerbal vol op het hoofd te nemen.Aaijaai net naast.
Daarna moet Stefan als een speer terug naar zijn eigen doel,om daar een voortreffelijke redding te doen . Ongelofelijk wat een duizendpoot.
Het harde werken van Anne-Dirk word beloont met een fraai doelpunt. Iedereen van St.Anna wil nu eigenlijk wel een doelpuntje maken en ik zie de bal naast ,over,lat en paal gaan .
Beheerst maakt Wesley de laatste van dit festijn. 8-0
Mannen bedankt, je ziet deze ploeg met de week beter worden. Iedereen heeft keihard gewerkt en dus een verdiende overwinning.
Volgende week Beetgum thuis. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Hait van Jurre