Vrouwen 2 verliest onnodig van Warga met 2-1

Vrouwen zaterdag, VR2, 5e klasse 08

28 september 2013 14:00

Onbekend

Dat voetbal meer is dan tegen een balletje aantrappen wisten we natuurlijk allang en zaterdag werd dit ook weer eens pijnlijk duidelijk.Na 2 nederlagen wilde vrouwen 2 een goed resultaat neerzetten en dan lukt het toch niet om het niveau te halen wat je wel bezit met je team.

Een natuurlijke reactie is dan om de oorzaak bij de hardheid van de tegenpartij te zoeken of bij de scheidsrechter, maar dat is natuurlijk niet de echte oorzaak. Iedereen moet positief kritisch naar zichzelf kijken, leren van de fouten in de wedstrijd en de volgende wedstrijd laten zien dat we met zijn allen beter kunnen.

St.Anna begon de eerste 10 minuten goed en dat resulteerde in een goed schot van Lysanne. Na 10 minuten zakte om niet te verklaren reden het hele team in, werd er slecht uitverdedigd, slecht gepasst, niet goed vrij gelopen en dat resulteerde in kansen voor Warga. Joyce wist nog te redden toen de spirts alleen op haar afkwam, maar na 30 minuten was het wel raak.
Vlak voor de rust had Jolanda nog wel de kans om de 1-1 te maken maar haar schot ging naast.

Na de rust gingen onze dames goed van start en speelden 10 minuten vol op de aanval en opnieuw kreeg Jolanda een goede kans, maar ook nu ging het schot naast. Daarna golfde het spel op en neer en moest Joyce nog een paar keer goed redden. In de 85e minuut kwam Jolanda goed door op links, zette goed voor op Berber die goed inschoot op de onderkant paal en was het Carlien die het laatste zetje gaf en even leek het erop dat het toch nog goed zou komen. In de volgende aanval echter was het Warga die fraai de 2-1 maakte en werd de wedstrijd toch nog verloren.