St. Anna F1 – Frisia F4

5 oktober 2013 9:00

Johannes de Haan

St. Anna F1 – Frisia F4

Onder leiding van scheidsrechter Peter Kampen werd de derde competitiewedstrijd gevoetbald tegen Frisia F4.

Het weer was uitstekend, en na een weekend van rust waren de jongens zeer gemotiveerd, dit onder bezielende begeleiding van Bennie.

Al vrij vroeg in de wedstrijd bleek Frisia een geduchte tegenstander, en moest Stefan al in de 3e minuut een hard schot van een Frisiaan keren.

Vlot daarna was het Anne Dirk die soepel de verdediging van Frisia omspeelde en hard op doel schoot, helaas niet zuiver genoeg, want de keeper kon de bal naast tikken.

St. Anna bleef aanvallen en in de 10e minuut was het een prima actie van Dennis met een steekbal op Wesley, en schoot de bal geplaatst in de bovenhoek. Ook hier was de sterk acterende keeper van Frisia als de kippen bij.

Met de uitblinkende keeper Stefan op doel en Sven, Jurre en Anne Dirk achterin, konden de Frisianen moeilijk door de verdediging komen. Vlak voor rust was een prima aanval met Max die met een slepende beweging een steekbal op Jesper gaf, die het doel net wist te missen.

Met 0-0 de rust in, was het voor het goed spelende St. Anna, geen aanleiding voor coach Bennie om z’n tactiek te wijzigen.

Al direct na rust was het Wesley met een schot op het doel van Frisia, maar hij miste helaas. Het counterende Frisia greep na zo’n 7 minuten z’n kans. Dwars door het centrum kwam een hoge bal, waar de verdediging van St. Anna niet goed raad mee wist, en spits van Frisia schoot de bal genadeloos hard binnen. 0-1.

Snel na het fluitsignaal was het het middenveld van St. Anna, onder leiding van Ludo en Bram, die er voor zorgden dat Jesper vrijgespeeld werd voor de keeper. Onze topscoorder wist hier duidelijk raad mee en knalde de gelijkmaker geplaatst in de hoek.

1-1.

Vervolgens zette Frisia alles op alles om een doelpunt te forceren, dit lukte in de 14e minuut. Wederom een onhoudbaar schot van een speler van Frisia. 1-2.

De jongens probeerden alles op alles te zetten om nog een doelpunt te maken, waardoor er voor Frisia extra ruimte kwam. Ondanks uitstekend verdedigingswerk van St. Anna, slaagde Frisia er vlak voor het einde van de wedstrijd, nog een doelpunt te maken. Eindstand 1-3. Ondanks de uitslag toch een goede wedstrijd gespeeld. Tot volgende week !

Gr.Bert