Minnertsga F1-St. Anne F1, 12-10-2013.

Minnertsga F1

St. - Annapar. JO9-1

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse 01

12 oktober 2013 9:00

Minnertsga F1-St. Anne F1, 12-10-2013.

Na een week wachten, stond zaterdag de wedstrijd tegen de koploper op het programma. Bij aankomst moest de F1 spelen op het nieuwe kunstgras. Eenmaal op het veld bleek het niet te kunnen, door teveel bladeren op het veld. (Lijkt de NS wel). Dan maar op de vertrouwde groene mat. De wedstrijd ging gelijkmatig op en neer. Minnertsga had eerst wel de overhand, maar St.Anne herpakte zich. Maar na een hoekschop van de koploper ging de bal toch in het net. Na de 1-0 drong St.Anne de tegenstander naar achteren, maar het lukte niet om de bal in het net te krijgen. Zo ging de F1 de rust in.

De bladeren waren ondertussen van het veld geruimd. En konden ze nu alsnog op het kunstgras spelen. Een domper voor St.Anne. Deze club is niet gewend om op kunstgras te spelen. Een voordeel dus voor Minnertsga. Of zou dit een tactische actie van de koplopers zijn. Ze werden namelijk voor rust aardig in het nauw gedreven, voelden het punten verlies aankomen. St. Anne kreeg in de laatste helft van de tweede helft wel kansen,maar wisten deze net niet te benutten. Helaas een wedstrijd verloren, maar met een geheven hoofd. De F1 heeft toppie gespeeld, klasse jongens!!

Feitse.