St.-Anna in de slotfase fors onderuit

St. - Annapar. 1 (zon)

Drachten 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 2 26

19 oktober 2013 19:30

Volders, B

Onbekend

Het begon allemaal zo mooi voor St.-Anna in de bekerwedstrijd tegen Drachten. Op zaterdagavond 19 oktober jl. had Drachten het eerste half uur niets in te brengen tegen een fel en goed spelend St.-Anna. Met name in de tweede helft verloor de thuisclub echter de controle over de wedstrijd met een 2-5 nederlaag tot gevolg.

Zoals gezegd begon St.-Anna sterk aan de wedstrijd. Drachten had niets te vertellen. Met mooie combinaties werd veelvuldig de verdediging van Drachten zoek gespeeld. Het enige verwijt dat gemaakt kon worden was dat de grote kansen niet in doelpunten werden omgezet. Uit deze kansen werd namelijk slechts eenmaal gescoord. In de 13de minuut ronde Theo Valk een fraaie combinatie koel af. Dit werd tevens de ruststand.

Na de rust was er een geheel ander spelbeeld. Nu kwamen de Drachtsters behoorlijk fel het veld op en dat resulteerde in een overwicht voor de gasten. St.-Anna verloor de grip op de wedstrijd. Het wachten was dan ook op de terechte gelijkmaker. Die kwam in de 64ste minuut. Nog geen tien minuten later, in de 73ste minuut, kwam Drachten op voorsprong, nadat een speler van Drachten onberispelijk raak schoot.

St.-Anna kwam echter snel langszij, nadat Klaas Jan Bijlsma in de76ste minuut, in het doelgebied, de bal in het doel knalde: 2-2. Deze treffer hing niet in de lucht, maar de vreugde was er niet minder om.

Lang duurde deze vreugde niet. In de 83ste minuut werd een spits van Drachten al dan niet in het strafschopgebied onderuit gehaald door Jesse Offringa. De scheidsrechter nam de beslissing en wees naar de penaltystip. De toegekende strafschop was onhoudbaar voor Desmond Louwerens.

Hierna knapte er duidelijk iets bij St.-Anna. Enkele spelers maakten zich nog steeds druk over het feit dat de overtreding buiten het strafschopgebied was waardoor deze spelers de kop er niet meer bij hadden. Hierdoor liepen de Drachtsters in de laatste minuten uit naar een geflatteerde uitslag van 2-5.

De tweede helft moet maar snel vergeten worden door de mannen van trainer Arnold Haanstra en met name het eerste half uur moet gekoesterd worden, want toen liet men zien goed voetbal te kunnen spelen. Als de verslapping achterwege kan worden gelaten op zondag 27 oktober a.s. in de thuiswedstrijd tegen Friesland, dan behoort een goed resultaat zeker tot de mogelijkheden.