St. Anna E2 – Frisia E6

20 november 2013 18:30

Jordy Miedema

Onbekend

Woensdag 20 november moesten de jongens van E2 de inhaalwedstrijd spelen tegen Frisia E6. Frisia staat op de 7e plaats op de ranglijst terwijl St.Anna 2e staat. Toch moest de tegenstander niet onderschat worden. Ze hebben nog 2 wedstrijden in te halen.

Het weer op deze woensdagavond viel niet mee. Een koude wind blies recht over het veld en af en toe viel er een druilerige regen. Toch werd er met goede moed begonnen aan de wedstrijd. Sil van K. deed de aftrap en St.Anna begon met aanvallen. Er volgde een mooie voorzet van Luuk, maar hieruit kon helaas niet worden gescoord. Het spel golfde op en neer, want ook Frisia liet zich af en toe voor de goal van St. Anna zien. Een aanval van St. Anna werd overgenomen door Frisia en na een uitbraak werd de stand op 0-1 gebracht. Vlak daarna kan bijna de 0-2 worden opgeschreven. Gelukkig brengt een goede redding van Sil J. de rust een beetje terug. Halverwege de eerste helft krijgt St. Anna wat overwicht op het veld. Er volgt een aantal mooie aanvallen. Een mooie actie van Daniël gevolgd door een schot van Sil van K. Een corner van Danilo waarna Jesse kan schieten. Een voorzet van Jesse die Danilo net naast glijdt. Uiteindelijk is het Danilo die de gelijkmaker op het bord weet te brengen. Vlak voor rust is het 1-1.

Na een beker limonade en een peptalk van Harm gingen de jongens er weer flink tegenaan. Thomas deed veel werk op het middenveld en Matthijs kon de ballen achterin goed opruimen. Een mooie aanval over links volgde. Tieme gaf de bal op Sil van K. die vervolgens Danilo kon bereiken. Net naast. Ook Frisia was echter uitgerust. De bal viel goed en er werd hard uitgehaald. 1-2

Hierna ging St. Anna nog harder z’n best doen. Luuk deed een solo langs de zijlijn en een mooie voorzet volgde. Een voorzet van Sil van K. op Jesse smoorde. Nog enkele corners volgden maar helaas konden de jongens het net niet meer vinden. En daarmee bleef de eindstand op 1-2.