ST Anna E2 – Geel Wit E1

19 oktober 2013 10:15

Willem Schreiber

Onbekend

Het team van St Anna had al eerder in het F team het Amelandse Geel Wit ontmoet. Die wedstrijden waren beide in winst voor St Anna omgezet. St Anna E2 – de nr 3 van de ranglijst – tegen de nr 7 Geel Wit zou ook nu op papier moeten kunnen.

1-ste helft.

Voor St Anna was Luuk aanvoerder. De tos werd door Geel Wit gewonnen waarna deze om 10:25 uur de aftrap had. St Anna E2 was duidelijk gemotiveerd om vervolg te geven aan de eerdere ontmoetingen en nam direct het initiatief van het Amelandse over. Al in de tweede minuut kreeg St Anna een corner aan de rechter kant, genomen door Jesse en in de rebound door Sil J op het doel geschoten maar eindigde net naast. St Anna E2 was duidelijk aan de betere kant en was in staat Geel Wit op eigen helft te houden. Door de drukte in het centrum voor de goal had St Anna moeite door te drukken. In de 11e  minuut wist Ameland over de linker flank te counteren en de 0 – 1 op het bord te zetten. St Anna bleek niet onder de indruk en bleef het eigen spel spelen. Over links werd in de 19e minuut de aanval andermaal ingezet via de combinatie Thomas – Tieme – Luuk resulteerde dit in een corner. De door Jesse goed genomen corner bereikte Sil J, en die haalde uit en via binnenkant paal mocht de scheidsrechter de 1 – 1 noteren. Na de aftrap van Geel Wit bleef St Anna de betere ploeg echter zonder verder resultaat waardoor met een 1 – 1 stand de rust werd ingegaan.

Rust.
De limonade voor de jongens stond klaar in de box. Coach Harm evalueerde de eerste helft en belichte vooral het goede spel. Er werd 8 tegen 8 gespeeld waardoor er geen wissels waren, ook keeper Sil v K bleef op de goal.

2-de helft.

Om precies 11 uur mocht St Anna voor de tweede helft aftrappen. St Anna bleef naar voren voetballen waardoor in de 28ste minuut aan de rechter kant een corner kon worden genomen. Via de kluts was Geel Wit in staat uit te verdedigen en voor de tweede maal een counter in te zetten. Ameland wist de bal in de lange hoek achter Sil v K in het net te werken waardoor St Anna wederom tegen een achterstand aan keek, 1 – 2. St Anna bleef voetballen en kansen creëren echter zonder resultaat. Maar na goed combinatie spel in de 36ste minuut kreeg Thomas op een vijftien meter voor de goal in de bal in bezit – Thomas haalde uit en scoorde de 2 – 2. Kansen bleven komen maar ook de verdediging van Geel Wit stond goed te spelen waardoor scoren erg lastig bleek. In de 43ste minuut wist Geel Wit via een hak van St Anna te scoren waardoor de heren van St Anna voor de derde maal tegen een achterstand aankeken. De jongens bleven voetballen en naar voren te spelen waardoor  Jesse in de laatste minuut van de wedstrijd de wel verdiende 3 -3 op zijn naam kon schrijven. Direct na de aftrap van Geel Wit floot de scheidsrechter de wedstrijd af.

Iedereen mocht natuurlijk nog een strafschop nemen waarna de jongens na een goed gespeelde wedstrijd de box opzochten.