Blauw Wit E5 - St.-Anna E2

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse 01

16 november 2013 8:45

Onbekend

Het was vroeg in Leeuwarden. 8.45 uur stond de wedstrijd op het programma. De omstandigheden waren prima. Het veld lag er mooi bij en de zon deed zijn best om door te breken. Alle ingrediënten voor een mooie voetbalpot.

Het was natuurlijk even afwachten hoe St.Anna er op zou staan na de overwinning op Zwaluwen vorige week. We hadden wat omzettingen in de opstelling. Dat komt wel vaker voor. Maar deze keer pakte het niet zo goed uit. Want er was nog niet afgefloten of de mannen van BlauwWit hadden er al een achter onze keeper liggen. 1-0 achter. Op zich niet getreurd, maar het beloofde niet veel goeds.

Onze mannen voetbalden wat slapjes, beetje ongeïnspireerd. In ieder geval zag het er niet uit of wilden ze er alles aan doen om de overwinning in de wacht te slepen. Gelukkig hebben we dan altijd Thomas nog, die ook deze wedstrijd weer op het middenveld veel werk verzette en zowel voorin als achterin assistentie verleende.

Een voorzet van Thomas op rechts die prima voor het doel kwam. Daar stond onze spits Sil van Kooten, die de bal prima binnen tikte. 1-1. Daarna was het weer Thomas die met een bekeken laag afstandschot de bal in de hoek van het doel schoot. 1-2. Dit was nog wel even een prima fase. Op het middenveld kwam ruimte, waardoor onze spits aangespeeld kon worden en die roste met een geweldig schot de bal in de kruising. 1-3 voorsprong voor ons. Niets aan het handje zou je zeggen. En zo dachten onze mannen er ook over. Het bleef voetballende een hele matige pot van onze zijde. We kunnen namelijk veel beter. Maar laten dat blijkbaar niet altijd zien.

Zodoende hielpen we BlauwWit ook weer in het zadel. Ze maakten 2-3. En toen was het weer spannend. We lieten de tegenstander voetballen en op een gegeven moment kwam vlak voor rust de bal weer in de kluts voor het doel. BlauwWit weer iets feller probeerde de bal over de doellijn te schieten. En dat leek zowaar te lukken. Maar St.Anna werkte bal weer weg en daarna was er veel discussie of de bal over de lijn was geweest. We zullen het nooit weten, maar hij telde in ieder geval niet ook omdat de scheids het nooit kon zien. Maar voor hetzelfde ga je met een gelijkstand de rust in.

In de rust nog een donderpreek van de coach voor de matige vertoning. En wellicht begrijpt de coach ook wel dat dat niet altijd helpt, maar ja de emoties voeren soms de boventoon. Voor iedereen die zich persoonlijk aangesproken voelt; zo was het niet bedoeld. Maar waar het omgaat is natuurlijk dat je niet altijd je dag kan hebben, maar dan kun je je nog wel inzetten voor het team. Of laten we een ander het dan maar opknappen? De inzet en je inzetten voor het team daar ontbrak het aan bij teveel spelers. En dat kan niet als je bovenin mee wilt draaien.

De tweede helft werd daarom ook gespeeld omdat een voetbalwedstrijd gewoonlijk uit twee helften bestaat. Er werd door ons nog gescoord door Thomas met een frommeldoelpunt. 2-4. Uiteindelijk maakten we het de tegenstander niet moeilijk, maar werden we in de wedstrijd gehouden door een prima keepende Mathijs Timmermans. Een wedstrijd om snel te vergeten of zoals Frank de Boer dat zou zeggen “niet om aan te gluren”.

Volgende week  wacht ons de volgende bekerronde. Dan spelen we tegen Birdaard E1 thuis. Deze ploeg staat in hun competitie in de 3e klasse boven aan met alles gewonnen en 62 doelpunten uit 7 wedstrijden. Dus dat belooft wat.