Vrouwen 2 wint met 5-0 van Friesland

14 december 2013 14:30

Sikko de Haan

Onbekend

Vrouwen 2 is bezig aan een goed slot van de najaarscompetitie en in een ultieme poging om nog bij de bovenste zes te eindigen werd zaterdag Friesland met duidelijke cijfers naar huis gestuurd. Maandagavond is de laatste thuiswedstrijd tegen Birdaard.

Onder zonnige omstandigheden kon scheidsrechter Sikko de Haan om 14.30 het startsignaal geven voor de wedstrijd. St.-Anna had een vliegende start want na 1 minuut en 40 seconden lag de bal in het net van Friesland. Berber kwam goed door op links en Tea schoot hard en laag in de hoek, onhoudbaar voor de keepster.

Het was al snel duidelijk dat St.-Anna sterker was en het spel speelde zich bijna alleen maar af op de helft van Friesland. Dat betekende wel dat de ruimtes klein waren en dat de passing nauwkeurig moest zijn. Dit lukte in het begin nog niet, maar ging naarmate de 1e helft vorderde steeds beter en vooral het laatste kwartier werden er mooie aanvallen op de grasmat gelegd.

Uitblinkers deze wedstrijd waren Berber en Tea en het was dan ook mooi dat Berber vanaf links uit een mooi afstandschot de 2-0 maakte.

In de tweede helft zakte het positiespel weer wat in, maar was St.-Anna opnieuw veel sterker. Esmay die in de spits speelde wist vrij voor de keepster de 3-0 te scoren. Jade maakte uit een voorzet van Berber de 4-0 en Berber wist zelf de 5-0 te scoren in de kruising.

Maandag om 19.30 uur spelen we tegen Birdaard.