Bekerwedstrijd # St.Anna E2 – Trynwalden E5 # woensdag 30 oktober

E-pupillen, E2, Groep 2 34

30 oktober 2013

Onbekend

In de eerste ronde van de beker moesten we twee keer tegen Wykels Hallum E2. Die hadden we beide gewonnen.  Woensdagavond dus de tweede ronde. Deze wedstrijd was verplaatst van vorige week zaterdag omdat er toen ingehaald werd tegen GeelWit E1 uit Ameland.

Vanavond dus onder het prachtige avondlicht van de Waaie. St.Anna nam de aftrap en scheidsrechter Jordy Miedema gaf het startsignaal. St.Anna ging meteen in de aanval. En het was na een paar minuten al duidelijk, dat we veel zouden aanvallen. Want we waren duidelijk de meerdere.

Maar zouden we ook effectief genoeg met de kansen omgaan. Dat is meestal de grote vraag.

Van links heeft Luuk kansen en door het midden probeert Thomas het regelmatig. Dan weer een mooie voorzet van Thomas op Danilo, helaas heeft Danilo iets te veel tijd nodig waardoor de keeper net kan redden. De bal weer in het strafschop gebied van de tegenstander, Thomas gaat op inzet door en weet de keeper door de benen te spelen, 1-0. Daarna weer kansen voor Danilo en Luuk.

Vanaf het middenveld komt Jesse opzetten en geeft een mooie voorzet op Danilo. Danilo is scherp en prikt hem keurig naast de keeper in het doel, 2-0. Daarna blijft St.Anna aanvallen en er komen veel kansen. Maar die worden niet handig uitgespeeld of er wordt balverlies geleden omdat er niet op tijd wordt afgespeeld. Het is ook niet makkelijk, want Trynwalden staat steeds met 4 tot 5 man te verdedigen.

Vanaf rechts komt Tieme op, maakt akties en weet de bal goed voor te zetten. Dan is Sil van Kooten er als de kippen bij om de bal binnen te tikken, 3-0. Even later wordt spits Danilo aangespeeld en die weet zich te ontdoen van de verdedigers en gaat alleen op de keeper af. En zijn schot gaat keurig in de rechterhoek, 4-0. Een prettige tussenstand om even van de limonade te genieten.

In de tweede helft wordt Trynwalden iets sterker en weet iets vaker voor het doel van Sil Jensma te verschijnen. Echter zonder resultaat. St.Anna gaat wel gewoon door. Uit een corner van Jesse weet Sil van Kooten weer binnen te schieten, 5-0.  En Tieme maakt de laatste van de wedstrijd, 6-0. Prima uitslag voor een doordeweekse bekerwedstrijd, waarbij afronden nog het grootste probleem was.

Want voor de 6 had ook wel een 1 kunnen staan. Op naar de volgende ronde.