Marrum E1 - St. - Annapar. JO11-2

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse 01

14 december 2013 11:00

Onbekend

Vandaag zeer waarschijnlijk de laatste competitiewedstrijd voor de E2 van dit najaar. Uit tegen Marrum E1. En dat was nieuw, want onze jongens hadden er nog nooit gespeeld en wisten amper waar het lag. Rond een uur of 11 kwam het zonnetje er schitterend doorheen, waarmee alle ingrediënten voor een mooie pot aanwezig waren.

Op papier leek het niet een van de moeilijkste potjes in deze competitie. Daarom leek het de coach goed om ook eens wat voorhoedespelers achterin te zetten en een aantal achterhoede spelers voorin. Toch blijkt dat ook nu weer wat onwennig te zijn. Marrum had er zin en begon meteen aan te vallen. Daar hadden we moeite mee. We stonden niet goed en liepen ook niet goed. Uiteindelijk ontstonden er gaten in onze verdediging en binnen tien minuten hadden we daardoor al een doelpunt tegen. 1-0 achter.

De eerste waarschuwing was er. Het hielp wel, want daarna kregen wij ook kansen. Het was niet makkelijk om er bij hun doorheen te komen. We kregen een aantal corners, die dan door Marrum ternauwernood uitverdedigd konden worden. En een aanval van ons werd door Sil J tegen de paal geschoten. Ook de snelle aanvallers van Marrum bleven komen en dan was het achterin alle hens aan dek. Marrum kreeg ook een aantal corners. Een van de corners van Marrum was een indraaier bij de eerste paal, die via de handen van onze keeper ongelukkig binnen ging. 2-0 achter. Dat was dan ook weer nieuw voor onze mannen.

We bleven er wel voor gaan. Sil J had nog een goed schot, maar die werd gered door de keeper. De keeper van Marrum stond een goede pot te keepen. Op links mocht Daniel een corner nemen. Met links kwam de bal bij de eerste paal, werd aangeraakt door een tegenstander en rolde gelukkig voor  ons precies over de lijn. 2-1. We deden weer mee. Thomas was ook weer op dreef en verzette veel werk op het midden veld. Uit een mooie solo van Thomas kwam een prima voorzet naar Sil v K. Die schoot op het doel en de keeper kreeg de handen er niet goed achter en werkte de bal ook binnen.

In ieder geval 2-2. Dit was de ruststand en we waren ook wel aan een bakkie toe.

In de tweede helft een opstelling, waarvan de posities voor de meeste jongens iets vertrouwder was.

Dat bleek niet meteen. Marrum zette een aanval in via goed positiespel. Over een aantal schijven kwam de bal bij een aanvaller die hem van afstand uitstekend binnenschoot. Mooie aanval van hun en het leek erop of ze iets anders in de limonade hadden dan wij. 3-2 en weer achter.

Maar toen kwamen bij ons de aanvallen. Luuk voorin die veelvuldig over rechts buitenom kwam. Dat resulteerde in voorzetten en zelfs nog een geweldig schot van Luuk op de lat. Er ontstond meer ruimte op het middenveld en die werd uitstekend benut door Thomas. Hij passt de bal met gevoel tussen twee verdedigers naar de diepgaande Danilo. Danilo speelt zich vrij en schiet keurig binnen.

3-3. Toen bleven we op dezelfde wijze doorvoetballen. Met goede aanvallen en verdedigend stond het ook beter. Marrum had ook nog kansen. Maar onze keeper Mathijs hield in ons in de wedstrijd door goed keeperswerk. Bij de corners van Marrum was ie er als eerste bij en ook de aanvallers konden niet om hem heen.

Via ons middenveld werd de bal weer ingespeeld op onze spits Danilo. Die maakte een geweldige solo. Zette 2 of 3 verdedigers op het verkeerde been, kapte de bal naar zijn andere been en schoot daarna onhoudbaar binnen. Prachtig doelpunt en na driekwart wedstrijd eindelijk een 3-4 voorsprong. Het bleef daarna spannend. Het ging over en weer, met ook nog wel een paar hachelijke moment voor het doel van ons. Aan het einde van de wedstrijd beloonde Luuk zichzelf nog voor zijn uitstekend spel, hij schoot na een solo de bal rakelings langs de keeper. 3-5 Eindstand. We hebben het onszelf niet makkelijk gemaakt, maar door een uitstekende teamprestatie in de tweede helft de overwinning verdiend binnen gesleept.

En toen was het winterstop. Door de vele afgelastingen in St.Annaparochie gaan we de wedstrijd tegen Trynwalden niet spelen. Dat brengt ons op de volgende najaarstand:

2e klasse                                   G            W           GL          V             P             DPV       DPT

.1 Leeuwarder Zw.  E3           11           10           0             1             30           84      18

.2 Wykels Hallum E1              11           8             0             3             24           63      30

.3 St.-Annaparochie E2          10           7             2             1             23           56      18

De competitiefeiten van E2 op een rij:

-          We waren zonder meer het team met de jongste spelers. Op 1 na allemaal eerste jaar.

-          Ook waren we gemiddeld een halve kop kleiner dan de rest.

-          We hebben als enige team de koploper verslagen.

-          We hebben net als de koploper maar 1 wedstrijd verloren.

-          We hebben naar beste kunnen gepresteerd.

-          We staan dik en dik verdiend bij de eerste drie.

-          Eigenlijk waren we gewoon de beste …………..

Jongens van E2, proficiat met deze prestatie, eerst lekker de zaal in en vanaf februari gaan we weer voor het maximale in samenspelen, plezier maken en prestaties leveren.