Beker wedstrijd St.Anna E2- Birdaard E1

23 november 2013 10:00

Rudolf Koopmans

Onbekend

Schitterend weer, zonnetje, beetje koud en op een zacht veld. Dat waren vandaag de omstandigheden, ideaal weer om te voetballen. De bekerwedstrijd tegen Birdaard E1 stond op het programma, een team dat dit seizoen nog geen punt heeft laten liggen dus we waren gewaarschuwd. Vooral na de wedstrijd van afgelopen woensdag die we hadden verloren met 1-2 van Frisia.

De wedstrijd stond onder leiding van Dhr. Gosse Koopmans, Jesse als aanvoeder won de tos en mocht de aftrap doen. Een fel begin van Birdaard dat een paar keer zeer gevaarlijk voor ons doel kwam, hielden we de 0 vast door vooral goed verdedigingswerk van onze verdedigers Sil J, Tieme, Jesse en Thomas en goed keeperswerk van Sil K. Na een goede bal van Tieme op Thomas kregen we een corner, de corner werd genomen door Thomas en via veel verschillende benen kwam hij uiteindelijk bij Jesse uit en die schoot 1-0 binnen. Hierna volgde een periode van goed spel van onze kant en kregen Danillo en Thomas nog een paar kleine kansjes. Birdaard bleef goed voetballen en kregen dan ook een aantal grote kansen die net voorlangs of over gingen. Uit een corner kregen wij de bal niet weg en Birdaard vuurde 3 maal op Sil K en de 4e keer kon hij de bal niet tegen houden dus: 1-1.

Na de rust kwam Birdaard goed uit de kleedkamers en maakten er snel 1-2 van. Je zou zeggen een kleine domper, maar halverwege de 2e helft met prachtig combinatie voetbal op het middenveld van Jesse op Daniel naar Luuk en weer terug naar Jesse  op Thomas naar Luuk en terug op Thomas die uithaalde en de paal raakte. Danillo was er als de kippen bij en tikte de bal binnen: 2-2. In de laatste 5 minuten ging het veel op en neer. Bal van Birdaard op de lat waar we heel goed weg kwamen. Bij de achterlijn kregen wij een vrije trap, door het goed nemen van Jesse op Thomas en een super voorzet op Danillo  werd het 3-2, met nog 2 minuten op de klok was dit voldoende.