Nicator E1 – St. Anne E2

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse 11

3 mei 2014 10:00

Onbekend

Zaterdag 3 mei stond de uitwedstrijd tegen Nicator op het programma. Luuk begon op wissel. Tieme was deze keer niet van de partij en genoot van een welverdiende vakantie. St. Anne kon wel weer wat punten gebruiken want dit seizoen werd er tot nu erg wisselend gespeeld als eerste jaar E. De wedstrijd begon rond 10 uur en na de aftrap was het voor beide teams eerst even aftasten. Al vrij snel nam St. Anne het initiatief. Een mooie voorzet van Daniël op Danilo ging er net niet in. Snel daarna volgde het eerste doelpunt uit een dood spel moment. Een prima corner op rechts van Danilo werd door Thomas ingetikt (0-1). Niet veel later, wederom een corner maar dan van Sil v Kooten op links, en die werd ook door Thomas benut (0-2). Binnen het kwartier maakte Thomas, d.m.v. een afstandsschot, een loepzuivere hattrick door ook de 0-3 op zijn naam te zetten. St. Anne kreeg tot nu toe veel ruimte. Ook Nicator kwam een keer gevaarlijk uit maar het schot ging naast. Even opletten voor onze keeper Matthijs die tot dan toe nog niet veel te doen had mede doordat Sil J, Jesse en Daniël het achterin op orde hadden. De jongens bleven druk zetten en een schot van Sil v K miste net genoeg snelheid en bleef vlak voor de lijn liggen. St. Anne bleef gevaarlijk vanuit dode spel momenten. De zoveelste corner van St. Anne werd door Nicator maar net weggewerkt en Nicator koos voor de aanval. Door uitstekend keeperswerk van Matthijs bleef St. Anne de nul houden.

De 2e helft werd het spel harder en regelmatig werd er aan beide kanten iemand onder uitgeschopt. Luuk werd mooi aangespeeld en tikte beheerst de 0-4 binnen. Nog geen minuut later maakte Nicator ook een goal (1-4). Nog niks aan de hand maar wel weer even opletten. St. Anne vergrootte de marge door Luuk zijn 2e goal (1-5). Nicator kon maar moeilijk omgaan met de situatie en hun beste speler raakte gefrustreerd. Hij maakte een gemene overtreding op Jesse en werd terecht uit het veld gehaald. Nadat Jesse weer was opgelapt bleef de wedstrijd een pittig karakter houden. St. Anne was echter de sterkste. Een mooie pass van Luuk op Danilo werd door de keeper in eerste instantie gekeerd maar Sil v K was er als de kippen bij. Hij maakte de 1-6. Vlak voor tijd, weer uit een corner, maakte Sil J via binnenkant paal de 1-7. Gelukkig voor Nicator was de wedstrijd voorbij want St. Anne was heer en meester deze wedstrijd en effectief in de corners en vrije trappen. Goed gespeeld jongens !!!.