St-Annaparochie E2 – Beetgum E1

13 september 2014 10:15

Fokko v/d Woude

Onbekend

St-Annaparochie E2 – Beetgum E1                                       13 sep. 14

Na de zomer recessie weer tijd voor de voetbalcompetitie. De E2 had al drie geweldige bekerwedstrijden achter de rug. Met twee gewonnen en één gelijk, staan ze boven aan in de beker. Het team is ook goed op elkaar ingespeeld. Alleen Amir is nieuw binnen het team gekomen. Iedereen kent zijn positie en weet wat hij van zijn medevoetballer kan verwachten. Maar vandaag Beetgum E1 als tegenstander. Tijdens de warming up was het wel even slikken, wat zijn het grote jongens! De uitdaging voor Bennie om de jongens goed klaar te stomen voor de match. St.Anna ging gelijk in de aanval en binnen korte tijd schiet Amir uit het niets op de goal, 1-0. Wat een fantastisch doelpunt, die zag je niet aankomen. Beetgumschrikt wakker en probeert in de aanval te gaan, maar daar is Max en schiet hard op de lat. Nu moet Stefan opletten, wantBeetgum zet weer aan. Een mooie redding en snel de bal herpakken en in de aanval. Boem 2-0 door Amir op de voorzet van Max. Beetgum laat zijn hoofd niet hangen en probeert steeds door de verdediging te komen. Maar Jurre en Sven ben je niet zomaar voorbij. Dit keer lukt het wel, Stefan dekt nog mooi de korte hoek af, maar de lange benen schieten hem net strak in de verste hoek, 2-1. Welke kant gaat dit op. Wesley geeft het antwoord, 3-1. Nog een poging beland op de paal.Beetgum blijft druk zetten, maar de jongens weten het mooi voetballend op te lossen. Volgens Bennie met “swit op itgebit”. Voor rust wordt dit nog een beloond met een doelpunt van wederom Wesley, 4-1.  Ook Jesper probeerde meerdere malen de bal tussen de palen te krijgen, maar dankzij zijn mooie voorzetten krijgt St.Anne ook veel kansen. Max drukt ook veel door en in de kluts scoorde Beetgum een eigen doelpunt, 5-1. Anne Dirk wist hem daarna in de netten te leggen met een gigantisch afstand schot, 6-1. Jurre trekt bij de cornervlag ook de trucen doos open en weet er een corner van ons uit te slepen. En die valt op de knie van Beetgum, 7-1. Maar Sven heeft nog geen rust achterin en moet nog alle zeilen bij trekken om nog een tegen doelpunt te voorkomen.Beetgum kopt over. Amir besluit dat het voldoende is geweest en legt hem er nog eenmaal in, eindstand 8-1. Wat een mooie opening van het seizoen jongens!