St. Annaparochie E2 – Minnertsga E1 11-04-2015.

St. - Annapar. JO11-2

Minnertsga E1

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse 11

11 april 2015 9:00

Ping Louws

Onbekend

Vandaag op de vroege zaterdagochtend staat er een inhaalwedstrijd tegen Minnertsga op het programma. De coach is verhinderd en de trainer heeft zelf een wedstrijd. Hoe pak je het dan op? Juist een mem als assistent coach en een heit als scheids. Dat beloofd wat voor vandaag. Tijdens de warming-up geeft Max al een blessure aan, maar hij hersteld net voor de wedstrijd. St.Anne gaat gelijk in de aanval en stuiten op de lange jongens achterin van Minnertsga. Het is even zoeken hoe de jongens het hebben willen. 3x Achter elkaar aan een corner, maar het net wordt niet gevonden. Heen en weer getik op het middenveld. Jesper denkt dit moet anders en met een afstandsschot jast hij hem in het net,1-0. De jongens beginnen wat vrijer te spelen en zo ontstaat er meer ruimte. Hidde tikt de bal over en weer met Wesley en die scoort de 2-0. Maar Minnertsga laat het hoofd niet zakken en probeert ook op te komen. Jurre en Sven krijgen het druk achterin. De bal komt via een schot van Minnertsga net op de zijkant van de schoen van St.Anne. De bal veranderd hierdoor van richting en staat Stefan net op het verkeerde been, 2-1. Zo gaan we de rust in.
Er zit meer in deze wedstrijd, maar het wil niet echt los komen. Anne Dirk staat steeds mooi vrij op de rechter vleugel, maar de wind is aangetrokken en daardoor bereiken de jongens hem niet met een afstandsschot. Dan er slalommend doorheen en knallen die bal, 3-1 door Jesper. Het werd op het einde nog spannend. Minnertsga zette nog even aan en wonnen van een uitbraak, 3-2. Deze punten moeten we nu niet verspelen. De mannen zetten alle krachten nog even in om de winst te behouden. En dat lukte deze toppers. Het is een plezier om deze mannen te zien spelen. Volgende week tegen Franeker op de Waaie. Kunnen we dit doorzetten?
Groet Klaske.