Berlikum E1 tegen St.-Anna E2 Uitslag 3-0

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse 11

28 maart 2015 10:00

Onbekend

Vandaag staat een mooie wedstrijd op het programma tegen de Beltsummer Hûntsjes.

Tijdens een oefenduel verloren onze mannen al  van Berlikum dus was het tijd voor revanche.

Vol goede moed betreden we de grasmat en niet het kunstveld. Wellicht een klein voordeeltje voor ons.

De heren kunnen elkaar prima vinden en er word heerlijk overgespeeld. Berlikum is bliksemsnel op de counter en na 10 minuten scoort Berlikum. (1-0)

We laten de koppies niet hangen en de druk komt vol op de ketel. Een paar mooie lange ballen van onze linkspoot Jurre belandden bij Wesley. Maar Berlikum heeft het goed voor elkaar achterin.

Telkens zijn we net te laat en lopen we achter de feiten aan. Onze ploeg blijft erg goed spelen maar op één of andere manier  kunnen we het net maar niet vinden. Jesper vind de ruimte op rechts en kan de bal prachtig voorgeven maar in de afronding gaat mis. Max en Hidde zitten er continu bovenop en blijven de bal scherp rondspelen Het blijft een genot om naar te zien. Anne Dirk doet zijn uiterste best en dat valt niet mee als je bijna de hele week ziek thuis gezeten hebt. Daar is het fluitsignaal voor rust. Met de 1 -0 achterstand blijven we er in geloven .

Na rust komt Berlikum op stoom , een harde knal stuit op de lat en ternauwernood ontsnappen we aan de 2-0. We kunnen er in de 2e helft niet goed inkomen en al snel komt Berlikum op (2-0) das balen….

Onvermoeibaar wrot St.-Anna door en zowaar weer een paar prachtige kansen. Wesley stoomt op van links en zet de bal perfect voor. Anne Dirk komt millimeters tekort  om de bal erin te tikken.

Daarna is het weer de beurt aan Berlikum, Stefan heeft weer een paar fijne acties. Sven staat zijn mannetje achterin en pareert aanval na aanval. Echt onmisbaar zulke mannen achterin.

Vanuit een vrije trap voor Berlikum dwarrelt de bal richting Stefan en word ook nog van richting verandert. De derde voor Berlikum verdwijnt in het net. (3-0)

Opgeven staat niet in het woordenboek en wederom bijna een goal voor ons. Jurre kruist het hele veld over en knal snoeihard op de goal. De keep kan er net met de handen bij en tikt hem over. Ai Ai Ai wat een pech.

Er volgen nog een paar kansen maar de boys zijn moegestreden. Er zijn ook geen wisselspelers wat met dit tempo geen overbodige luxe is.

Het fluitsignaal volgt,einde wedstrijd.

Prima gevoetbald met een klein puntje dat de eerste helft wat beter was dan de tweede.

Niet getreurd, de herkansing komt op de thuisbasis. Dan gaan jullie ze een POEPIE LATEN RUIKEN.

Jullie laten zien dat jullie als eerstejaars e’tjes prima uit de voeten kunnen tegen tweedejaars e’tjes.

Groet hait van Jurre