St. Anna E2 – Franeker SC E3

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse 11

18 april 2015 9:45

Harry keijzer

Vandaag een thuiswedstrijd, om 9.45 uur. Lekker weer, het team heeft er zin in.
Franeker zet in de eerste helft meteen druk op onze jongens, de bal gaat redelijk snel richting Stefan onze keeper, maar hij weet middels een hachelijke redding, een treffer van de tegenpartij te voorkomen. We schrikken ervan, en gaan vervolgens in de aanval. Na een assist van Anne Dirk schiet Wesley raak, 1-0. Na eenzelfde aanval via de andere kant wordt het 2.0. Anne Dirk schiet de bal in het net.
Hierna gaat het spel heen en weer, Max en Hidde laten mooie acties zien op het middenveld. Tevens gaat de verdediging goed middels Sven en Jurre. Als de bal via de flank bij Wesley in de voeten wordt gespeeld, weet die er wel raad mee, 3-0. Dan volgen er meerdere kansen, ook voor Franeker en die weten er toch een goal van te maken. Als St-Anne een vrije trap krijgt, weet Max de bal in het net te krijgen, 4-1. Het gaat mooi, zo kunnen we met een gerust hart de rust in.

De tweede helft begint iets minder voorspoedig, gelijk na aftrap belandt de bal in het net van St-Anne. Echter, ook wij weten weer te scoren, Anne Dirk en Wesley (via keeper) maken er 6-2 van.
Dan wordt het even andere koek, middels een verdedigingsfoutje en ondanks toch nog veel kansen voor St-Anne, wordt het 6-5. We zijn aan elkaar gewaagd. Na het eindsignaal toch de vreugde van de winst, goed gedaan jongens. Het was een spannende wedstrijd, en jullie hebben allemaal heel goed je best gedaan. Op naar de volgende wedstrijd!

Petra